KIB BANKA d.d.

  • Komercijalno-Investiciona banka d.d. Velika Kladuša

  • +387 37 771 654; 771 253
  • +387 37 772 416
  • S.W.I.F.T. KINBBA22
  • kibbanka@bih.net.ba

Informacije o posebnim mjerama koje banka odobrava klijentima koji su pogođeni vanrednim okolnostima izazvanim poplavama iz oktobra 2024. godine

#

Poštovani klijenti,

Komercijalno-investiciona banka d.d. Velika Kladuša, ovim putem objavljuje informacije o posebnim mjerama, koje će odobravati svojim klijentima (pravnim i fizičkim licima), čiji su prihodi, odnosno izvori za otplatu značajno smanjeni kao posljedica vanrednih okolnosti  i time je otežano, onemogućeno ili će biti onemogućeno izmirivanje obaveza prema banci.

Banka će prilikom odobravanja mjera olakšica svojim klijentima pridržavati odredbi propisanih Odlukom o posebnim mjerama koje banke primjenjuje za oporavak od negativnih vanrednim okolnostima (u daljem tekstu: Odluka)  koje je donijela Agencija za bankarstvo FBiH (Službene novine FBiH, broj: 79/24).

U nastavku Vam dajemo osnovne informacije o tome ko sve ima pravo da podnese zahtjev za odobrenje ovih mjera u našoj banci, postupke podnošenja zahtjeva od strane klijenata, mjere koje nudimo, vrstu dokumentacije koju je neophodno priložiti uz popunjen zahtjev, te ostala pitanja koja smo ocjenili da bi Vam mogla biti od koristi.

  1. Kojim klijentima (fizičkim i pravnim licima) će Banka odobravati posebne mjere za olakšavanje otplate obaveza po kreditima?

Pravo na posebne mjere mogu ostvariti samo oni klijenti koji su direktno ili indirektno pogođeni vanrednim okolnostima izazvanim poplavama. To se prvenstveno odnosi na klijente čija je kreditna sposobnost pogoršana, odnosno smanjeni izvori za otplatu čime je onemogućeno ili će biti onemogućeno uredno izmirivanje obaveza prema Banci.

Banka će odobravati olakšice u otplati obaveza po kreditima fizičkim licima:

  • ako je pretrpio veće ili manje materijalne štete na poslovnoj i privatnoj imovini zbog posljedica poplave,
  • ako zbog posljedica poplave prihodi klijenta budu umanjeni ili će potencijalno biti umanjeni  više od 50% u odnosu na period kada je vršena prethodna procjena kreditne sposobnosti.
  • klijentima koji su ostali bez posla ili su na neplaćenom dopustu jer  poslodavac ima negativnih ekonomskih posljedica uzrokovanih vandrednim okolnostima,
  • ako je došlo do nekih drugih okolnosti koje su narušile kreditnu sposobnost klijenta.

 Banka će odobravati olakšice u otplati obaveza po kreditima pravnim licima:

  • kojima je smanjena likvidnost/ solventnost zbog negativnih ekonomskih posljedica izazvanih  poplavama,
  • kojima dobavljači nisu u mogućnosti isporučivati proizvode ili usluge,
  • čiji kupci su prestali raditi ili su smanjili poslovne aktivnosti u značajnom obimu,
  • čije poslovanje je pretrpjelo štetu na neki drugi način zbog posljedica  vanrednih okolnosti .

Banka neće odobravati posebne mjere:

  • klijentima kod kojih postoji kašnjenje u izmirivanju obaveza prema banci duže od 90 dana u materijalno značajnom iznosu.
  1. Koje mjere olakšice Banka nudi i na koje proizvode?

Banka će na zahtjev klijenta odobravati kreditne olakšice, odnosno posebne mjere propisane Odlukom:

  1. moratorij, odnosno odgoda u otplati kreditnih obaveza sa rokom trajanja najduže do 6 mjeseci, koji predstavlja period mirovanja u kojem klijent ne plaća anuitete,
  2. uvođenje „grace“ perioda za otplatu glavnice kreditnih obaveza u slučaju kredita koji se otplaćuju anuitetno na period od najduže 12 mjeseci,
  3. produženje krajnjeg roka za otplatu kredita koji se otplaćuju anuitetno,
  4. produženje roka dospijeća kredita sa jednokratnim dospijećem, uključujući i revolving kredite i prekoračenja po transakcijskim računima na period najduže do 6 mjeseci, pri čemu klijent banke tokom tog razdoblja može koristiti i dio izloženosti koji je bio neiskorišten na dan modifikacije,
  5. odobravanje dodatnog iznosa izloženosti za potrebe prevladavanja klijentovih trenutnih poteškoća sa likvidnošću,
  6. prilagođavanje plana otplate razmjerno smanjenju prihoda ili nekom drugom relevantnom parametru koji određuje banka,
  7. druge mjere koje banka poduzima u cilju olakšanja servisiranja kreditnih obaveza klijenta i uspostave održivog poslovanja klijenta.

Prije odobrenja posebnih mjera propisanih Odlukom, banka će klijente upoznati sa mogućnostima korištenja istih, svim uslovima i efektima mjera (ponuda), a klijenti su dužni izjasniti se o ponudi i dostaviti pisani prihvat ponude ako istu prihvaćaju.

  1. Da li za period moratorija banka naplaćuje dodatne naknade i zatezne kamate?

Ne, u toku trajanja moratorija Banka ne obračunava zateznu kamatu niti naplaćuje dodatne naknade za proces obrade, već vrši obračun redovne kamate po kreditu (po kamatnoj stopi definisanoj u postojećem ugovoru). Redovne kamate koje su obračunate u periodu trajanja moratorija kao i sve dospjele obaveze prije aktiviranja moratorija (bez zatezne kamate), rasporedit će se ravnomjerno na preostale anuitete u skladu sa novim planom otplate, što bi u manjem iznosu povećalo visinu postojećih anuiteta.

  1. Postupak podnošenja zahtjeva za odobravanje posebnih mjera

Zahtjevi za odobravanje posebnih mjera za olakšavanje servisiranja obaveza prema Banci dostupni su Vam na slijedećim linkovima:

Zahtjev za fizička lica

Zahtjev za pravna lica

  1. Ako ste klijent banke- fizičko lice, zahtjev možete popuniti putem naše aplikacije sa gornjeg linka ili popunjen zahtjev možete dostaviti  u prostorije Banke ili na e-mail podružnica Banke, putem faxa ili pošte prema kontakt podacima navedenim u nastavku teksta,
  1. Ako ste klijent banke- pravno lice, popunjen i ovjeren zahtjev možete dostaviti  u organizacione dijelove Banke, možete skeniran dostaviti na e-mail podružnica Banke, putem faxa ili pošte prema kontakt podacima navedenim u nastavku teksta.
  1. Dokumentacija koju je potrebno priložiti uz zahtjev fizičkih lica
  • dokaz da je zbog vanrednih okolnosti utvrđeno značajno oštećenje ili potpuno uništenje poslovne ili privatne imovine, ili mjesta stanovanja ili poslovanja, tako da isto ne može služiti primarnoj namjeni,
  • dokaz da su radi ovog događaja  prihodi umanjeni ili će potencijalno biti umanjeni  više od 50% u odnosu na period kada je vršena prethodna procjena kreditne sposobnosti.

Dokumente koji su dokaz umanjenja vaše kreditne sposobnosti dužni ste u originalu dostaviti banci.

  1. Dokumetacija koju je potrebno priložiti uz zahtjev pravnih lica
  • dokaz o smanjenim prihodima (bruto bilanca, analitičke karticekupaca/dobavljača, prometne kartice računa kod drugih banaka),
  • nemogućnost obavljanja djelatnosti zbog nedovoljnog broja zaposlenih usljed vanrednih okolnosti,
  • rast troškova poslovanja,
  • ostale dokumente kojim se može dokazati smanjena kreditna sposobnost, koja je nastala zbog vanrednih okolnosti- posljedice poplava.
  1. Do kada se mogu podnositi zahtjevi za posebne mjere?

Banka omogućava klijentima podnošenje zahtjeva za moratorij i drugih posebnih mjera u skladu sa rokovima koji se utvrđuju Odlukom. Građani i privredni subjekti imaju mogućnost podnošenja zahtjeva za posebne  mjere  najkasnije do 08.12.2024. godine.

  1. Kontakt podaci za dostavu popunjenih zahtjeva za odobrenje posebnih mjera za otplatu kredita

 

►Centrala banke Velika Kladuša:

Tone Hrovata bb, 77230 Velika Kladuša

Tel.: +387 37 771 253, 771-654

Fax: +387 37 772 416

E-mail: almir.dizdarevic@kib-banka.com.ba

Podružnica Cazin:

Irfana LJubijankića 1, 77220 Cazin

Tel.:+387 37 514 051

Fax: +387 37 514 057

E-mail: kibcazin@bih.net.ba

Podružnica Bužim:

Generala Izeta Nanića 11, 77245 Bužim

Tel.: +387 37 410 632

Fax: +387 37 419 019

E-mail: kib.buzim@bih.net.ba

Podružnica Bosanska Krupa:

511 Slavne brdske brigade bb, 77240 Bosanska Krupa

Tel.: +387 37 474 170

Fax: +387 37 474 171

E-mail: kibkrupa@bih.net.ba

Podružnica Bihać:

Gazi Husrev-begova 18, 77000 Bihać

Tel.: +387 37 223 180

Fax: +387 37 224 027

E-mail: kibbihac@bih.net.ba 

  1. Postupanje Banke nakon zaprimljenih zahtjeva

Sve zaprimljene zahtjeve u kojima ste naveli razloge zbog kojih je Vaša kreditna sposobnost pogoršana, Banka će pojedinačno razmatrati i procjenjivati opravdanost zahtjeva, te odlučiti o vrsti posebnih mjera koje će za Vas biti najprimjerenije radi prevazilaženja poteškoća radi nastavka urednog izmirivanja obaveza prema banci.

Nakon obrade zahtjeva, a prije odobrenja posebnih mjera, Banka će Vas upoznati sa mogućnostima njihovog korištenja, svim uslovima i efektima mjera (ponuda), koje će Vam biti dostavljene. O dostavljenoj ponudi dužni ste se izjasniti, te Banci dostaviti pisani prihvat ponude, ako istu prihvatate (Vi i ostali učesnici u kreditnom poslu).

Nakon što je ponuda prihvaćena, ista se stavlja u daljnji postupak realizacije.

U cilju pronalaska adekvatnog rješenja vezano za obradu Vašeg zahtjeva, nastojat ćemo Vam u što kraćem roku dati povratnu informaciju. 

Komercijalno-investiciona banka

 

 


Objavljeno 28.10.2024 15:34:53 / piše: Damir Kajtezović